akirich_pcroom (akirich_pcroom) wrote,
akirich_pcroom
akirich_pcroom

Осторожно двери закрываются...

Несколько месяцев назад в Харьковском метрополитене началась практика проверки студенческих билетов при проходе по льготным картам. Все бы ничего, да вот только процесс этот происходит не совсем законно.
Да студенты нарушают, и им должны представить определенное административное нарушение. И тут начинается неправота со стороны службы перевозок Метрополитена.





Для начала зайдем на официальный сайт метрополитена и получим разъяснение по поводу использования студенческих бесконтактных электронных карт (БЭК):
http://www.metro.kharkov.ua/ru/news/view/id/171

На виконання Указу Президента України від 31 березня 1999 р. №309 «Про заходи щодо впорядкування механізму надання пільгового проїзду окремим категоріям студентів і учнів», відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України  від 5 квітня 1999 р. № 541 студентам вищих учбових закладів 1-4 рівнів акредитації та учням професійно-технічних навчальних закладів надається пільговий проїзд, вартість якого складає 50% від діючого тарифу. Пільговий проїзд студентів та учнів забезпечується за допомогою пільгової безконтактної картки (далі БЕК). Учбові заклади самостійно розповсюджують картки серед студентів та учнів та ознайомлюють їх з «Інструкцією по користуванню пільговими безконтактними електронними картками оплати проїзду в Харківському метрополітені для студентів та учнів».

 

Згідно цієї Інструкції, студенти та учні, які користуються пільговими БЕК, при проїзді в метрополітені повинні мати документ, який посвідчує особу та надає їй право користування пільгою – студентський або учнівський квиток.

 

При проведенні аналізу використання студентами пільгової БЕК для проїзду в метрополітені виявлено, що:

- по студентським карткам намагаються їздити всі, окрім студентів;

- по багатьом карткам здійснюється понад 10 поїздок за день, що ставить під сумнів зв'язок між використанням пільгової безконтактної електронної картки та навчальним процесом, заради якого видається картка;

- має місце використання карток у комерційних цілях, пропускаючи за допомогою своєї картки інших людей.

Прикол заключается в том, что трижды за день по 1 грн. проехать студенту согласно разъяснения нельзя ни под каким соусом. Конечно государство платит за услугу мягко говоря не совсем хорошо.
А теперь представим себе студента, ну например ХАИ, заставили его сьездить флюрографию сделать или анализы посдавать в 20 поликлинику. А живет паренек на Баварии. Платит товарищ и без того трижды (от баварии до метро, метро и от метро до ХАИ). А тут заезд в поликлинику - добавляется еще поездка. И тут нежданно товарищ обнаруживает, что тут такое разводилово. Денег нет, домой на баварию может не на что ехать.

Всі ці дії наносять матеріальні збитки метрополітену та бюджету країни, з якого компенсуються витрати на проїзд студентів, що є протизаконним.

 

Сумно констатувати, але чомусь, приходячи на залізничний вокзал з намаганням отримати 50% знижку на транспортну послугу, студент навіть не замислюється про необхідність пред’явлення свого студентського квитка, а в метрополітені ще зовсім недавно подібне прохання з боку обслуговуючого персоналу викликало у пасажира неоправдане здивування.

 
Стоп! Не надо "ля-ля", проверка студенческого билета как на вокзале Южный, так и на Леваде, так и на СК Лосево была обязательной процедурой для покупки любого билета. Зачастую на последнем из указанных, проводились проверки валидности студбилетов (дал оформленый на себя билет другому, другой будет платить штраф).
Поражает также еще и то что и на ЖД и в метро существует особый разряд сотрудников, которые не имеют выдержку на рабочем месте: крикнуть на пассажира - будь он студент или пенсионер - обыденное дело. В часности такие люди были замечены на СК Лосево (Лосево-1 и Лосево-2) и на Салтовской линии метро. Про вырывания карт и билетов "из рук" вообще стоит промолчать. И если сотрудникам Укрзализныци еще можно, что-то сказать для их вразумления (и в редких случаях это срабатывает!), то сотрудников работающих на контроле в метро "прет", не смотря на то что они сами часто нарушают правила и распроядки метрополитена. Например контролер ОБЯЗАН при работе с пассажирами быть в форме. Найдите вот на фото ниже трех необходимых контролеров:
Не видите еще двух? А они есть!

Відповідно до Законів України «Про транспорт», «Про міський електричний транспорт», згідно Наказу Міністерства транспорту і зв'язку України від 10 серпня 2004р. №712 затверджені Правила користування Харківським метрополітеном, які зареєстровані в Міністерстві юстиції України і мають силу законодавчого акту. Згідно п. 2.2 цих Правил – підходячи до пропускних пунктів, пасажири повинні пред’явити документ, який дає право на пільговий чи безкоштовний проїзд.

 И тут зарыта еще одна собака. Документом, который удостоверяет личность студента может быть не только студбилет, но и зачетка, и билет библиотеки ВУЗа (если конечно он с фото), и даже специальная справка о том, что ты студент, которую можно получить в деканате.

Відповідно до Постанови КМ України від 23.12.2004р. № 1735 «Про затвердження Правил надання населенню послуг з перевезень міським електротранспортом» безквитковий проїзд пасажира (відсутність документа, що дає право на пільговий проїзд) тягне за собою адміністративну відповідальність згідно із законодавством. Саме тому відсутність студентського квитка, який надає право пільгового проїзду, також дорівнюється до безквиткового проїзду і у відповідності до ст. 135 «Кодексу України про адміністративні правопорушення» сплачується штраф у 20-ти кратному розмірі від діючого тарифу на проїзд, що складає 40,00 грн.

 Чтоооо!? Також? То есть метрополитен решился рискнуть перетрактовать 135 статью КоАП по своему и приравнял отсутствие студбилета к безбилетному проезду. Ссылок на нормативные акты, которые позволяют это нет.
Вилучення  карток здійснюється у відповідності до вимог, обумовлених договорами, укладеними з учбовими закладами, Правилами користування метрополітеном, а також наказами та інструкціями метрополітену.

У разі відсутності студентського квитка, пасажир повинен оплатити проїзд на загальних підставах.

Ну и на засыпку, а где доказательная база, что именно этот человек проехал по этой карте по этому турникету. За время наблюдения за рейдами (простых встреч с друзьями на КПП станций, таковых уже насобиралось с десяток) эту проверку не сделали ни разу.

Ну и на последок юморной опрос -
Poll #1810240 Так как же контролеры определяют кто по какой карте проехал:

Так как же контролеры определяют кто по какой карте проехал:

Узнают секретными знаками от дежурной по КПП.
0(0.0%)
Как-то определяют по возрасту, вещам.
0(0.0%)
По турникету.
2(100.0%)
Особым астральным шестым чувством - видят особую ауру студента.
0(0.0%)
У них врожденный нюх.
0(0.0%)


Tags: metropost, Харьков, жизнь
Subscribe
promo akirich_pcroom september 1, 2013 01:18
Buy for 10 tokens
Размещайте рекламу в промо по уникально низким ставкам! Правила размещения промо в моем ЖЖ. Даже несмотря на непостоянство показов в данном журнале действуют ограничения по тематике промоутируемых материалов. Рекламируемый материал должен содержать материалы подходящие для группы 12+.…
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments